1. Virksomhedsoplysninger
  2. Anvendelse
  3. Bestilling og betaling
  4. Levering
  5. Fortrydelsesret
  6. Reklamation
  7. Persondata
  8. Cookies
  9. Lovvalg og værneting
  10. Klageadgang
  11. Forbehold for ændringer

1. Virksomhedsoplysninger

KnowledgeCottonApparel.dk (herefter websitet) ejes og drives af:
KnowledgeCotton Apparel A/S
Orebygaardvej 11
DK-7400 Herning
Danmark
CVR: 28115164

Har du spørgsmål til vores handelsbetingelser, hjælp til bestilling, din ordre eller andet kan du kontakte os på emailen shop@knowledgecottonapparel.dk eller telefon +4570209031 (hverdage 9-16, fredag 14.30)

2. Anvendelse

Når du bestiller varer, som er tilgængelig på websitet accepterer du samtidig vores handelsbetingelser. Handelsbetingelserne udgør en juridisk bindende aftale mellem dig og KnowledgeCotton Apparel A/S (som vi benævner ”KnowledgeCotton Apparel”, ”vi”, ”os” eller ”vores”). Læs venligst disse betingelser grundigt og tjek, at dine bestillingsoplysninger er fuldstændige og korrekte, før du afgiver din bestilling. Hvis du mener, at der er sket en fejl, beder vi dig kontakte vores kundeservice. Din brug af websitet er også underlagt vores Persondatabeskyttelse og Cookies. 

3. Bestilling og betaling

For at handle på websitet skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.


Sådan køber du varer på websitet:
Find de ønskede varer, du vil købe og læg dem i ”Indkøbskurven”. Du kan frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Fragtomkostninger beregnes og vises på siden ”Levering”, efter du har indtastet din leveringsadresse. Når du har gennemført betalingen, har vi modtaget din ordre. Det er ikke muligt at ændre indholdet i en bestilling efter ordren er gennemført.

Vi sender en email med en kopi af din bestilling straks efter ordreafgivelsen. Der er først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en mail fra os med leveringsinformationer.

Alle priser på websitet er angivet inklusiv moms.


Sådan betaler du:

Betalingsmulighederne fremgår når du går til ”Kassen” på websitet. Ved betaling med Kreditkort behandles dine kortoplysninger af Shopify Payments, mens betalingsmetoderne Dankort og MobilePay behandles af QuickPay ApS. Alle betalingsmetoder gennemføres via en sikker og krypteret forbindelse.

Vi trækker først beløbet fra din konto, når din bestilling forlader vores lager. Dette gælder, hvis du betaler med kredit- eller debetkort. Hvis du derimod betaler ved direkte bankoverførsel som eksempelvis. Sofort, giver du tilladelse til at trække beløbet med det samme.

 

Vores ret til at afvise eller annullere en bestilling

Vi forbeholder os retten til at annullere en bestilling, hvis:

  • Varen er udsolgt
  • Dine faktura- eller leveringsoplysninger ikke kan bekræftes og/eller vi ikke kunne levere på den oplyste adresse
  • Du er under 18 år, eller under en højere alder, hvis alderskravet for at indgå en aftale med KnowledgeCotton Apparel, er højere i henhold til gældende lovgivning.
  • Der var fejl i prisen, som blev vist på websitet

Ved annullering af din bestilling, vil beløbet blive frigivet til det betalingskort eller konto, som blev benyttet ved betalingen.

4. Levering

Levering af din ordre sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget din bestilling. Vores leveringstid i Danmark er indenfor 1-3 hverdage.

Der er gratis fragt ved køb over 500 kr. til pakkeshops.
Handler du under 500 kr. koster levering fra 29 kr.

Du vælger i bestillingsprocessen om du vil have din ordre leveret med Bring eller DAO. Du vil modtage en email og/eller SMS med tracking-nr. og mulighed for at følge din ordre.

På KnowledgeCottonApparel.dk kan du kun få leveret din ordre på en adresse i Danmark.

5. Fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb, har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Du har modtaget den, når den f.eks. er lagt i din postkasse, når den efter aftale med dig er lagt i et skur eller lignende, eller når den er afleveret på din arbejdsplads. Er varen lagt i en pakkeboks eller pakkeshop, starter fortrydelsesfristen først, når du har afhentet den i pakkeboksen/pakkeshoppen. Henter du ikke pakken inden for fristen, vil pakken blive returneret til os.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.

Du skal inden udløbet af fortrydelsesfristen give os skriftlig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes via email til vores kundeservice på shop@knowledgecottonapparel.dk – herefter har du 14 dage til at returnere varen. Alternativt kan du vælge at returnere dine varer inden for fortrydelsesfristen. Dette ser vi også som anvendelse af fortrydelsesretten.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, f.eks. undertøj.

6. Returnering af ordren

Har du fortrudt dit køb, kan du gratis returnere dit køb. Du skal blot benytte den vedlagte forudbetalte returlabel og indlevere pakken hos et indleveringssted. Har du mistet returlabelen, kan du få tilsendt en nye fra vores Kundeservice.

Husk at udfylde returformularen, som var vedlagt din ordre.

Benytter du ikke returlabelen er vores retur-adresse:

KnowledgeCotton Apparel A/S
Orebygårdsvej 11
DK-7400 Herning
Att: B2C Retur

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Vigtigt! Har du flere ordrer, du vil sende retur, kan du ikke sende dem i én pakke. Du skal sende ordrerne seperat, og dermed bruge den returlabel, der passer til ordren. Ellers kan ordren ikke refunderes.

 

Mistet returret

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

- du reelt har taget varen i brug
- varen bærer præg af udefrakommende lugte såsom parfume eller røg eller viser anden tegn på brug/slitage
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
- varens plombering eller emballage mangler eller er i betydeligt forringet stand i en grad, der påvirker varens værdi.

Bemærk venligst: Alle returnerede varer skal returneres i samme tilstand, som du modtog dem. Det vil sige, at varerne ikke må være beskadiget, beskidt eller brugt (til andet end at prøve dem på), og at alle prismærker og labels skal være intakte.


Tilbagebetaling
Når din returnering er registreret på vores lager, vil vi hurtigst muligt behandle denne og refundere din betaling. Bemærk, at der kan gå op til 14 dage fra du sender din returordre til vi har refunderet dig pengene. Bemærk, at PayPal har en ekspeditionstid på 30 dage. 

Så snart din returnering er blevet behandlet, vil du få en bekræftelsesmail fra os. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Hvornår pengene er på din konto afhænger af din bank samt hvilket betalingsmiddel du anvendte, da du bestilte.

 

Ombytning
Det er desværre ikke muligt at ombytte en vare. Derimod kan du returnere din ordre, og vi vil derefter refundere dit køb, så du kan lave en ny ordre. Varer købt på udsalg eller med rabatkode, kan kun bestilles på ny med samme tilbud, hvis tilbudspriserne stadig er gældende på shoppen.

7. Reklamation

Dit køb er omfattet af den danske købelov, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du kan få pengene tilbage, hvis reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Du kan reklamere ved at kontakte vores kundeserive. Når du reklamerer, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er samt vedhæfte et billede af reklamationen og oplyse dit ordrenummer. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Dette er nemlig dit bevis på, at du har sendt varen retur. Ved reklamationer udsteder vi en returlabel til dig, hvor fragten allerede er betalt.

8. Persondata

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores persondatapolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af websitet i øvrigt.

9. Cookies

Ved at benytte websitet accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer, for at du kan få en personaliseret oplevelse af websitet. En del af de cookies som vi indsamler, kan blive offentliggjort, men det vil være i en anonymform, det kan f.eks være i form at "Antal besøgende på siden" "Hvor lang tid du har besøgt siden" osv. Du kan til enhver tid selv ændre din accept af cookies på websitet. Du kan desuden slette cookies på din computer via den browser, du benytter. Hvis du har valgt at din browser, ikke skal godkende cookies, vil det betyde at du ikke kan bruge vores hjemmeside optimalt, da flere sider ikke kan være tilgængelige.

10. Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

11. Klageadgang

Du er altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og via vores kontaktformular. 

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark.

For kunder med bopæl i et EU-land, kan du anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr.

12. Forbehold for ændringer

KnowledgeCotton Apparel kan uden varsel ændre handelsbetingelserne ved at lægge de reviderede handelsbetingelser på websitet. Handelsbetingelserne, som ligger på websitet på det tidspunkt, hvor du afgiver din bestilling på Websitet, er gældende for dét køb.

 

Dato for revision: 22. Januar 2022