Levering

Din ordre vil blive leveret så hurtigt som muligt, efter at vi har modtaget den. Vores leveringstid til europæiske lande er inden for 2-10 arbejdsdage.

Vi sender kun til adresser i følgende lande:
Australien, Østrig, Belgien, Bulgarien, Canada, Kroatien, Cypern, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Holland, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Storbritannien og USA.

Gratis levering til pakkeshop på ordrer over €100*
Ordrer under €100 tiltrækker et forsendelsesgebyr på €8.00 for Drop Point-levering**.

* Gælder ikke for ordrer til: Australien, Canada, Grækenland, Irland og USA. 

Forsendelsesgebyr for disse lande er pr. 26. juni 2025: 
Australien: €45.00
Canada: €30.00
Grækenland: €15.00
Irland: €10.00
USA: €15.00

** Gælder ikke for ordrer til Cypern, Letland, Malta og Schweiz. Forsendelsesgebyr på ordrer under 100 euro er 15,00 euro for disse lande pr. 26. juni 2025.

For forsendelser til Norge gælder følgende vilkår:
- Gratis levering til pakkeshop på ordrer over 1400 NOK
- Ordrer under 1400 NOK medfører et forsendelsesgebyr på 96 NOK.
- Hjemmelevering tilbydes ikke i Norge
- Forsendelser til Norge sendes DDP

For forsendelser til Danmark gælder følgende vilkår:
- Gratis levering til pakkeshops på ordrer over 500 DKK
- Ordrer under 500 kr. pålægges et forsendelsesgebyr på 29 kr.
- Hjemmelevering tilbydes til en pris af 59 DKK.

For forsendelser til Storbritannien gælder følgende vilkår: 
- Gratis levering på ordrer over £110
- Ordrer under £110 tiltrækker et forsendelsesgebyr på £14
- Hjemmelevering tilbydes til £14
- Forsendelser til Norge sendes DDP

For forsendelser til Schweiz, Australien, Canada og USA gælder følgende vilkår:
- Bemærk venligst, at vi sender din vare fra et EU-land, og at moms ikke er inkluderet i dit køb.
- Forsendelser til Schweiz, Australien, Canada og USA sendes DAP

 

Du vil modtage en e-mail og/eller sms med sporingsnummeret og et link, så du kan spore din ordre.


Ret til at annullere

Du har 14 dages fortrydelsesret, hvis du skifter mening om dit køb. Fortrydelsesfristen begynder den dag, hvor du modtager varen. Varerne er modtaget, når de er lagt i din postkasse, når de er lagt i et skur eller lignende efter aftale med dig, eller når de er afleveret på f.eks. din arbejdsplads. Hvis varerne er lagt i en pakkeboks eller leveret til en butik, hvor du kan hente dem, begynder fortrydelsesfristen først at løbe, når du har hentet varerne i pakkeboksen/butikken. Pakken vil blive returneret til os, hvis du ikke afhenter den inden for fristen. Hvis denne frist falder på en helligdag, lørdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. Hvis flere forskellige varer er bestilt sammen i én ordre, men leveres enkeltvis, løber fristen fra det tidspunkt, hvor du modtager den sidste vare.

Du kan vælge at returnere dine varer inden for fortrydelsesfristen. Vi betragter dette som udøvelse af din fortrydelsesret. Alternativt kan du inden for fortrydelsesfristen meddele os, at du ønsker at returnere en eller flere varer fra købet ved enten at oprette en retur- og/eller ombytningsordre i vores returportal eller ved at give os skriftlig besked ved at sende en e-mail til vores kundeserviceteam på shop@knowledgecottonapparel.comEfter denne tid har du 14 dage til at returnere varerne. 

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer som f.eks. undertøj, der ikke er egnet til returnering af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne.

Returnering af din ordre
Vi har gjort det nemt at returnere. Du skal blot logge ind HER med din e-mail og dit ordrenummer. Du vil derefter modtage en returlabel via e-mail. Ordrenummeret ser ud som følger: COM0000

Alternativt kan du bruge vores standardfortrydelsesformular , når du returnerer dine varer. 

Bemærk venligst, at der er et returgebyr, som varierer afhængigt af, hvor pakken oprindeligt blev leveret.

Europa: €10*
Denmark: 39 DKK

Returneringsgebyret trækkes automatisk fra din tilbagebetaling, når vi har modtaget returneringen.

* Vi understøtter desværre ikke en forudbetalt returlabel til disse lande: 
Australien, Bulgarien, Canada, Cypern, Estland, Irland, Kroatien, Letland, Litauen, Malta, Norge, Rumænien, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Storbritannien og USA. 

Hvis du ønsker at returnere din vare fra et af disse lande, bedes du kontakte dit lokale posthus for at sende varen til vores lageradresse, der er nævnt i vores vilkår og betingelser.

Når du returnerer varer, skal du sørge for, at de er pakket ordentligt ind. Du er personligt ansvarlig for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor din portokvittering og et eventuelt track and trace-nummer.

Vigtigt! Hvis du har flere ordrer, du vil returnere, kan du ikke sende dem i én pakke. Du skal sende ordrerne separat ved hjælp af den returlabel, der svarer til ordren. Vi kan ikke refundere din ordre, hvis du ikke gør dette.

Hvis du ønsker at returnere din vare fra et af nedenstående lande, bedes du kontakte dit lokale postkontor for at sende varen til vores lageradresse:

KnowledgeCotton Apparel A/S
Transportcenter Allé 4-10
DK-7400 Herning
Danmark
Opmærksomhed: Tekstillogistik


Du mister din ret til at returnere varer
Du modtager muligvis kun en delvis tilbagebetaling eller slet ingen tilbagebetaling, hvis varernes værdi er reduceret på grund af:

- Du har faktisk brugt varen
- Varen har fået en lugt som f.eks. parfume eller røg eller viser andre tegn på brug/slitage
- Den blev beskadiget, mens du var ansvarlig for den
- Du håndterede produkterne på en anden måde end den, der var nødvendig for at fastslå produkternes art og egenskaber og den måde, de fungerer på.
- Du har ikke fulgt begrænsningerne i retten til at skifte mening med hensyn til sæler, produkttype osv.
- Produktets forsegling eller emballage mangler eller er væsentligt beskadiget i en sådan grad, at det påvirker produktets værdi.

Bemærk venligst: Alle varer skal returneres i samme stand, som da du modtog dem. Det betyder, at varerne ikke må være beskadigede, snavsede eller brugte (bortset fra at prøve dem på), og at alle prismærker og etiketter skal være intakte.

 

Refusioner
Når din returnering er modtaget på vores lager, behandler vi den så hurtigt som muligt og refunderer din betaling. Bemærk, at det kan tage op til 14 dage for os at refundere dine penge fra det tidspunkt, hvor du returnerer din ordre. Bemærk, at PayPal har en ekspeditionstid på 30 dage.

Du vil modtage en bekræftelsesmail fra os, så snart din returnering er blevet behandlet. Dette beløb overføres altid til den samme betalingsmetode, som du brugte til at betale for dit køb. Hvornår du modtager pengene på din konto, afhænger af din bank og den betalingsmetode, du brugte, da du afgav din ordre.

Udveksling
Det er desværre ikke muligt at ombytte varer. Du kan dog returnere din ordre, og vi refunderer derefter dit køb, så du kan placere en ny ordre. Varer i vores udsalg eller købt med en rabatkode kan kun genbestilles med samme tilbud, hvis tilbudspriserne stadig er gyldige i butikken.