"Uanset hvor du
parkerer din camper, er det det perfekte sted."
"Da jeg startede, havde jeg ikke engang et rigtigt kamera. Jeg brugte min mobiltelefon i stedet for", siger Malin Fränberg. At etablere en platform som content creator var ikke let, og Malin tog alle mulige jobs for at få den startet op. Men at blive sin egen arbejdsgiver er ikke noget, hun har fortrudt, det handler om at følge sit hjerte. "Jeg kom til et punkt i livet, hvor jeg følte mig totalt udmattet og havde brug for at gøre noget helt andet. Så jeg sagde mit job op og besluttede mig for at flytte til Australien."
Det var en fantastisk ændring af min livsstil, og det var også i Australien, at Malin opdagede surfing. "Jeg havde prøvet det før, men det var først i Australien, jeg virkelig lærte at surfe. Det var lige der, jeg besluttede mig for, at jeg ville have hundrede surfdage om året, når jeg flyttede tilbage til Sverige. Og det har jeg haft lige siden dengang."
I dag driver Malin sammen med sin partner Philip Nordin en digital content-virksomhed med base i Stockholm. Malin er uddannet kok, mad creator og fotograf. Philip er filmskaber og fotograf. "Vi arbejder mest med udendørsbranchen og med fødevarevirksomheder. Vi skaber visuelle oplevelser, film og billeder, hvor vi forsøger at lave historier, der formidler en god stemning”, siger Philip.
At arbejde som content creator er mest en livsstil. Arbejde og fritid blandes sammen, på godt og ondt. Men det giver os også muligheden for at gøre de ting vi gerne vil, siger Malin. Som f.eks. at rejse og surfe. Hun og Philip har sammen lavet et drømmejob sidste efterår. En roadtrip til Lofoten i samarbejde med KnowledgeCotton Apparel.
"Her havde vi mulighed for at kombinere to af vores helt store passioner i livet: Surf og mad. Vi tog til et af de smukkeste steder i verden, hvor vi surfede, lavede mad og gik på vandreture i to uger."
Planen var at tage til Island, men på grund af Covid-reglerne blev det i stedet til en tur til Lofoten. Parret pakkede deres camper med mad, tøj, surfbrætter og deres hund Bibi og begav sig ud på den 1.384 kilometer lange rejse nordpå fra Stockholm til Lofoten i det nordlige Norge. Malin havde besøgt Lofoten før, men for Philip var det første gang.
"Det var en helt ufattelig oplevelse - som at komme til en helt anden verden. Betagende udsigter, uanset hvor du kigger hen. Jeg ville gerne tage det hele med mig og flyve med min drone hele tiden", griner Philip.
"Da vi ankom, var der en temperatur på 20 graders celsius og solskin. Det er ret usædvanligt på de breddegrader. Vi havde to smukke sommerdage, og derefter kraftig regn, blæst og hagl”, siger Malin.
Malin og Philip ville gerne formidle storheden ved den nordiske natur med deres billeder fra Lofoten - alt er frit og tilgængeligt, og venter bare på dig. Det giver en følelse af nærhed til naturen, siger de.
"Heroppe er alt meget minimalistisk. Du behøver ikke at tage så mange ting med dig. Det er virkelig det nemme liv, at rejse her med en camper. Du stopper bare og sover hvor som helst undervejs. Du kan vaske dig selv i de iskolde vandløb. Uanset hvor du parkerer din camper, er det det perfekte sted."
Samarbejdet med KnowledgeCotton Apparel har stået på lidt mere end to år nu. Det er vokset gradvist, og en af grundene til, at forholdet fungerer så godt, er den store tillid, som de modtager som creators. “The Knowledge team er virkelig nemt at arbejde sammen med. De er åbne over for nye ideer og er med på at lave sjove ting sammen. Der er en masse glæde og kreativitet involveret i processen og tillid til, at vi frit kan forme vores ideer."
“Det er en engageret virksomhed, der er i front. Men det føles også, som om folk tænker på dem som et venligt og autentisk brand. De har en høj troværdighed. Personligt elsker jeg Knowledge-tøj, jeg har tøjet på hele tiden. ”, siger Philip.


Malin og Philip mener, at det er vigtigt at tage ansvar og tænke bæredygtigt. Det er noget, de forsøger at gøre til en del af deres hverdag.
"Vi køber genbrug og vælger økologisk, når det er muligt. Men frem for alt stræber vi efter at forbruge mindre. Når det kommer til maden, er det næsten udelukkende økologiske og vegetariske produkter. Vi ville aldrig samarbejde med et brand, der ikke tager ansvar eller ikke matcher vores værdier."
Parret siger, at deres største udfordring er at flyve. Hvis du vil surfe, er du nødt til rejse forskellige steder hen. For at minimere flyrejser opholder de sig mest i Europa, og når de rejser længere væk, bliver de også væk i længere tid. Den
store frihed til at arbejde, hvor du vil, og når du vil, er en vigtig drivkraft. Men også det at have det sjovt.
"Vi holder begge meget af vores arbejde, så vi har travlt. Vi har oplevet det privilegium, at vi næsten kun arbejder med projekter, som vi nyder. Det kan også ses på resultatet."
Når det kommer til at producere content, ønsker Malin og Philip altid, at det skal være autentisk og sandt. "Vi forsøger på at være så autentiske som muligt i det, vi laver. Når vi bruger modeller, er det ikke den perfekte model, vi leder efter. Det er ofte venner og mennesker, vi kender, der gør det til virkelighed. Det er også meget lettere for os at samarbejde med mennesker, der deler vores synspunkter, og som vi nemt kan kommunikere med. Det er det autentiske, der er så svært at opnå. Folk spørger os ofte, hvordan de skal agere og posere, vi fortæller dem bare, at de skal hænge ud og være naturlige, og at det nok skal blive rigtig fint. Du kan se det med det samme, når du gør tingene rigtigt og "for alvor", som i alle de Knowledge-film, vi har lavet indtil videre. Man kan se det i materialet."
Inden vi skilles, afslører Malin og Philip, at de har nye spændende projekter i gang med KnowledgeCotton Apparel.
"Nøjagtigt hvad det bliver, bliver vi nødt til at fortælle dig senere, men ideen er lidt mere sommerlig, mennesker, by og fest, denne gang."